סמ"ר ליאור אורן ז"ל

מ.א 3780313
בן  24  בנופלו

בן  אורה ויעקב
נולד ב: קיבוץ מעברות
בתאריך: כ"ג באב תשכ"ה  21/8/1965
התגייס ב: נובמבר 1983
שרת ב: גדוד 8174 כמפקד סיור

נפל ב: י"א באדר תשמ"ט 17/3/1989

בפעילות מבצעית בחצבה באיזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורתו:  כפר סבא חלקה: 3  שורה: 6  קבר: 5 
הניח אחריו: הורים ושלושה אחים


אנדרטה לזכרו

אנדרטה לזכרו

אנדרטה לזכרו

אנדרטה לזכרו

אורן ליאור, בן לאורה ויעקב ליאור, נולד ביום כ"ג באב תשכ"ה 21.8.65 בקיבוץ מעברות. בילדותו עזבה משפחתו את הקיבוץ ועברה להתגורר בכפר סבא. את לימודיו היסודיים וחטה"ב סיים בכפר סבא, ואת המשך לימודיו התיכוניים בפנימית בית הספר החקלאי בפרדס חנה. היה חבר בחוג נוער של החברה להגנה הטבע בבית ספר שדה עין גדי, ובמסגרת זו טייל והכיר את מדבר יהודה ונופיו וכאן למד לאהוב את נופי הארץ ואת הטיולים באזוריה השונים של הארץ. הוא טייל וחרש את הארץ ונופיה מאז ועד שנפילתו קטעה את הקשר הזה. אורן - עלם זקוף ויפה תואר. אהב מוזיקה קלסית, ושירים עממיים שהדגש בהן היה המסר המילולי בנושאי חופש, האדם הקטן, והטבע. אהב לצלם נופים, ילדים, חיות ונושאים רבים אחרים. בנובמבר 1983 גויס לצה"ל, והוצב לתותחנים. בטירונות התבלט ביחסו הרציני לשרות, בכושר גופני מעולה, והחשוב מכל היותו "בן-אדם" ברמה גבוהה, בחברות, עזרה לזולת ואינטליגנציה גבוהה. בכלל הייתה לאורן, משך כל השירות, הסתכלות מאד מיוחדת על החיים שלא הושפעה מדעותיהם של אחרים. אורן סיים קורס מפקדים בהצטיינות, ובמהלך הקורס התלבט רבות בשאלת זכותו לפקד על אנשים אחרים. שאלות שהטרידו אותו גם כשהלך לקורס קצינים. שאלת חופש האדם הייתה בעיניו ערך עליון והוא לא רצה להיות שותף בנתינת פקודות לחיים ולמוות של אנשים אחרים. סיבות אלה היו עילה לכך שהוא עזב את הקורס שבועיים לפני סיומו, למרות לחצם של מדריכי הקורס וקצינים הבכירים ביותר בחיל. המשך שירותו לא היה קל בשל היותו סרבן קצונה, (והחיל, באותה תקופה, לא סלח לסרבנים כאלה) אבל המשך שרותו לא היה מושפע בשל תנאים חיצוניים, אורן היה שליו מטבעו וידע לקבל את העול הצבאי בהבנה ובהשלמה. שירותו הקצר במילואים העמיד בפניו שוב את שאלת קורס הקצינים והפעם הצליחו מפקדיו החדשים לשכנעו שישמש בתפקיד קצין בגדוד והוא אף הסכים לנסות שוב לסיים את קורס הקצינים, עד שנפילתו קטעה את ביצוע התכנית. שירות המילואים האחרון שלו היה בגזרת חצבה שבערבה. אורן - כמפקד סיור - נפל בקרב עם מחבלים שארבו להם בין חצבה לעין-יהב. אורן התייצב כמעט יחידי מול המחבלים שבקשו לחסל את הסיור, ורק עמידתו ולחימתו של אורן מנעו את חיסול החיילים שהיו בסיור. ההתקלות היתה ב-17.3.89 בשעה 21.00. אורן הובא למנוחות בכפר-סבא, השאיר אחריו הורים, ושלושה אחים גיא עופר ועומר.
נכתב ע"י הדסה שמאי בתאריך 24/08/2022 בשעה 00:07:40

הייתי ילדה בת 9 כאשר אורן ליאור ז"ל הובא למנוחות בבית העלמין כפרסבא גרתי בסמוך לגן הזיכרון וביום הלוויתו צלם של ידיעות אחרונות צילם אותי ליד קיברו הטרי והכותרת היתה ילדה ניפרדת מחייל המי"ל אורן ליאור ואז ועד היום אני בת 41 כל יום זיכרון שיש בכל שנה זוכרת את שמו ואת זיכרו כיאלו הכרתי אותו חיים שלמים מאז הוא חלק בלתי ניפרד מחיי ומזכרוני יהיה זכרו ברוך אמן ואמן


נכתב ע"י חיים נחייסי בתאריך 20/02/2022 בשעה 22:22:16

חבר מהגדוד שהיה בסוללה א מהגדוד וגם בסדיר תמיד נזכור


נכתב ע"י עומר אור בתאריך 27/04/2020 בשעה 20:04:05

את אורן הכרתי במילואים לאחר שחזר מטיול בדרום אמריקה . מייד התחברנו והפכנו חברים קרובים . גם היותנו בגיל דומה עשת את שלו . בשרות המילואים בו נפל אורן אני עשיתי בעין יהב ועוד ניסיתי בתחילת המילואים לשכנע את אורן להצטרף אל לי ולכמה חברים לעין יהב . בעין יהב ביצענו רק שמירה והתנאים בבסיס היו נוחים מאוד . כמה שלחצתי על אורן להצטרף אלינו זה לא עזר . הוא אמר לי , עזוב משעמם עדיף לסייר והזמן עובר מהר .. כך נפרדנו ו ב 17.3 יומיים לפי פוריים נפל אורן . מאז הגעתי לימי הזיכרון ובשנים האחרונות אני עולה לקבר בכ"ס מעת לעת ולואוו דווקא ביום הזיכרון לא שוכח את אורן המקסים גם אחרי כל השנים הללו . כל שנכתב עליו אמת ונכון בחור צנוע שקט נבון ויפה תואר . יהי זכרו ברוך .


זכרון אישי

השאירו זכרון אישי לליאור אורן ז”ל