סרן חוברס אפרים (אפי) ז"ל

מ.א 3122110
בן  22  בנופלו

בן  עין-יה ומרדכי
נולד ב: ניו יורק, ארה"ב
בתאריך: י"ד באדר תש"כ  13/3/1960
עלה לארץ ב:1964
מקום מגוריו: חיפה
התגייס ב: 15/7/1978
שרת ב: גדוד שפיפון

נפל ב: כ"ח בסיוון תשמ"ב 19/6/1982

בקרב במלחמת לבנון הראשונה באגם קרעון באיזור לבנון
מקום קבורתו:  חיפה - חוף הכרמל איזור:  2
חלקה: 5  שורה: 4  קבר: 5 
הניח אחריו: הורים, שלוש אחיות, אחינים ואחיניות


אנדרטה לזכרו

אנדרטה לזכרו

בן למרדכי ועין-יה. נולד ביום י"ד באדר תש"כ (13.3.1960) בניו-יורק בעת שהוריו שהו בה בשליחות מטעם חברת "צים", והוא נקרא ע"ש סבו, אפרים, שהיה ממייסדי קרית ענבים. כשהיה בן ארבע, חזרה המשפחה ארצה והוא החל ללמוד בחיפה במסלול הרגיל של גן ובבי"ס יסודי "זכרון-יוסף" באחוזה שבחיפה. אפי היה ילד מאושר, שהתעניין בסביבתו, אהב את הטבע ואת היקום והיה מרותק לצלילי המוזיקה. בכרמל, שבנופו גדל, נהג לטייל ברגל, להכיר את החי והצומח המצויים בו וליהנות מהנוף. כשהיה בן עשר, חזרה המשפחה לניו יורק לרגל עבודת האב. סקרנותו של אפי הוליכה אותו להכיר כל פינה בעיר הגדולה. הוא אהב את קצב החיים המיוחד שבה ובילה שעות רבות במוזיאון הטבע ובפלנטריום. בניו-יורק למד בישיבה "רמז" חמש שנים, התפלפל עם הרבנים בהלכות התלמוד וזימר את כל התפילות כשירים. המקצועות האהובים עליו היו מתמטיקה ומדע. כשחזר לארץ השתלב אפי בביה"ס הריאלי בחיפה וסיים אותו במגמה מתמטית מדעית. לאפי היו תחביבים רבים: הוא אהב לקרוא ספרי מדע ואנציקלופדיות ואהב לשחק שחמט, ברידג' וטניס. הוא האזין למוזיקה והקליט לו אוסף גדול של קלטות מוזיקה רגישה ועדינה הן של להקות אמריקניות והן של זמרים ישראליים. במסגרת ביה"ס השתייך לגדנ"ע, והיה גם חבר בתנועת הצופים בחיפה. לפני גיוסו התפרק גרעין הנח"ל של התנועה ואפי עם עוד שבעה חברים בחר לשרת בחיל האוויר. אפי היה חזק, חסון, גבוה, בעל שיער בהיר ועיניים כחולות. מילדות שאף להיות טייס, ואומנם עבר את כל השלבים בהדרגה ובלי קושי. כשהגיע לשלב הטיסה על "פוגות", נותר יחידי מן השבעה, ואז ביום חתימת חוזה השלום עם מצרים, ביקש לעזוב את הקורס. במצב של שלום במדינה, אמר, כי הוא לא מוכן להקדיש תשע שנות חיים למסגרת הצבאית. מטבעו היה אינדיוידואליסט, ולא אהב היררכיה צבאית ופקודות, אבל הכיר בחובתו הלאומית ולהוריו הסביר שאם לא לטייס, חובתו היא להיות קצין והוא פנה לחיל התותחנים. חידוד המוח הנדרש שם בפעולות חישוב מתמטיות היה לו אתגר. ואכן, נשלח מיד לקורס קצינים והוכיח את יכולתו כמבצע מעולה, בשקט, בשליטה עצמית מלאה ובצניעות למופת. מלחמת שלום-הגליל פרצה לאחר שסיים קורס מפקדי פלוגות והוא הוצב כמטווח ארטיליה בקווים קדמיים. נלחם בתנאים קשים עם הסורים כשמשקפת צמודה לעיניו והוא פוקד פקודות אש וטיווח בדייקנות ובבטחה. גם מפקדו ציין, כי "תפקד בצורה טובה מאוד, באומץ לב בלתי רגיל. היה חייל שקט, צנוע מאוד ועשה את עבודתו ביעילות רבה". לאחר נפילתו הועלה לדרגת סרן. אפי היה בן עשרים ושתיים שנים ונפל בקרב ביום כ"ח בסיון תשמ"ב (19.6.1982), ארבעה שבועות לפני סיום שרותו הצבאי. אפי התקבל למגמה מתמטית מדעית בטכניון ועמד להקים משפחה משלו. הובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בחיפה. מתוך דברי הספד של המג"ד של אפי ליד הקבר הפתוח: "סרן אפי, משימה קשה היא לעמוד נוכח תלולית העפר הטרייה ולשחזר קוים לדמותך. אתה, שבצנעתך... הקבועה, לא נתת לנו המפקדים לחדור ולהכירך, שבשתיקה הבעת הגיגיך כאשר העיניים הן הדוברות... לכששאלתי על פועלך היה המשוב: 'מה אפי? כרגיל, בשקט ובקור, חשוף בצריח, צמוד למשקפת ולמכשיר הקשר... מוריד פקודות אש וטיווח, פוגע במטרות...'אתה נעלם ומותיר זיכרונות. גובה ממוצע, עיניים תכולות, שיער בלונדיני סרוק בקפידה, גבר עם פני נער הפוקד פקודות אש לתותחים שמאחור. בוסר כמו ענף גפן שנקטף לפני שהענבים עליו הבשילו. כמו נר שכבה לפני ששלהבתו עברה את מחצית דרכה. מבין כל עשר המכות - מכת הבכורות היא הקשה ביותר". (שיר שכתב בן דודו, דורון סלומונס).
נכתב ע"י אילן שכטר בתאריך 19/06/2023 בשעה 15:14:43

שרתתי עם אפי בסדיר כשהיה קצין מודדים במעיין ברוך. אהבתי את אופיו הטוב, חכמתו וצניעותו. הצטערתי עד מאד לשמוע על הטרגדיה ועל נופלו. אשרי המשפחה שגדלה בן כזה. יהי זכרו ברוך.


נכתב ע"י יאיר ליאור בתאריך 14/07/2022 בשעה 22:52:21

אפי הי״ד היה קצין קש״א והוא הצטרף לטנק שהיה בפיקודי,הוא שוחח עם אשתי ,אז ארוסתי,אולם את הד״ש ממנה לא זכה להעביר לי,היות והג׳יפ שבו נהג התהפך והוא לא שרד את התאונה. יהי זכרו ברוך


נכתב ע"י יאיר ליאור בתאריך 27/04/2020 בשעה 22:59:04

אפי ז״ל היה קצין קש״א והיה לי הזכות לארח אותו בצריח הטנק שעליו פיקדתי בעת מלחמת של״ג. אפי ז״ל יצא לחופשה הביתה וביקשתי ממנו לדבר עם ארוסתי ולמסור לה ד״ש וביום א חיכיתי לבואו ואיתו תשובתה,אולם לצערי התבשרתי שבעת הנסיעה הג׳יפ התהפך ואפי ז״ל נהרג ואת התשובה של ארוסתי אלי לא זכיתי לקבל ממנו. לאחר חתונתנו נסענו להוריו שגרו בחיפה לנחמם על מותו . יהי זכרו ברוך


נכתב ע"י גבי שנהר בתאריך 01/05/2017 בשעה 19:08:01

שירתתי עם אפי בסוללת האיכון. ימי ראשון בבוקר היינו חוזרים ביחד מחיפה. אפי היה שנון עם חוש הומור נהדר. בחור כן ואמיתי שחף מכל יומרה ושררה. היה יכול להיות לו עתיד מזהיר.


זכרון אישי

השאירו זכרון אישי לחוברס אפרים (אפי) ז”ל