סמל בוחבוט אליהו (אלי) ז"ל

מ.א 2157584
בן  20  בנופלו

בן  ציונה ואברהם
נולד ב: מגדים
בתאריך: כ' באדר א' תשי"ד  23/2/1954
מקום מגוריו: מגדים
התגייס ב: מאי 1972
שרת ב: גדוד 334

נפל ב: כ"ה באדר תשל"ד 19/3/1974

בקרב באיזור רמת הגולן
מקום קבורתו:  חיפה - חוף הכרמל איזור:  2
חלקה: 2  שורה: 3  קבר: 4 
הניח אחריו: הורים, שלושה אחים וארבע אחיות

אליהו (אלי), בן ציונה ואברהם (אלברט), נולד ביום כ' באדר א' תשי"ד (23.2.1954) במושב מגדים, ולמד בבית-הספר היסודי במגדים ובניר-עציון. אחרי-כן סיים את לימודיו בבית-הספר התעשייתי "שפרינצק" בחיפה במגמה של מסגרות מבנים. הוא היה תלמיד שקדן וחרוץ, שהתחבב על המורים ועל חבריו בכיתה; ואמנם סיים את לימודיו בבית-הספר התעשייתי בהצטיינות. הוא היה חובב ספורט ונמנה עם שחקני הכדורגל של "הפועל" מגדים. הוא הרבה בפעילות במועדון הנוער במושב והקדיש את זמנו הפנוי לטיולים ולמסעות בחיק הטבע. אלי היה חברותי מאוד, ידיד של אמת, שידע תמיד לסייע לזולתו ולעזור בשעת צרה. הוא עבד במסגרות מבנים במפעלי התעשייה הצבאית בחיפה, והתעתד, לאחר השחרור משירותו הצבאי, להיות חקלאי ולעבוד במשק הוריו במושב. אליהו גויס לצה"ל בראשית מאי 1972. הוא ביקש לשרת בחיל הצנחנים, אך בקשתו נדחתה והדבר ציערו מאוד. הוא הוצב לחיל התותחנים ולאחר סיום הטירונות השתלם בקורס לקשרים. הוא היה חייל אחראי ומסור, שידע לבצע את תפקידיו ביצוע מדויק. על שירותו ביחידה מבצעית הוענק לו "אות השירות המבצעי". הוא היה בן טוב ומסור, השתדל שלא להדאיג את הוריו והקפיד לכתוב הביתה לעתים קרובות. במלחמת יום הכיפורים השתתפה יחידתו בקרבות הבלימה והפריצה ברמת הגולן. ביום כ"ה באדר תשל"ד (19.3.1974), נהרג מפגיעת רסיס, בשעה שהופגז מוצבו. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בחיפה. השאיר אחריו אב, אם, שלושה אחים וארבע אחיות. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל. במכתב תנחומים למשפחה השכולה, כתב מפקדו: "אליהו ביצע את כל המוטל עליו בנאמנות ובמסירות. הוא היה חייל שקט וחייכן, חביב ומקובל על כל חיילי היחידה". הוריו תרמו לזכרו ספר תורה ולוח זיכרון לבית-הכנסת "שער הרחמים" במגדים; תנועת המושבים הוציאה לאור חוברת לזכר חברי מושבים שנפלו במלחמה ואליהו בתוכם.
נכתב ע"י שני הודיה בוחבוט בתאריך 26/04/2023 בשעה 22:09:05

לאלי היקר זכר צדיק לברכה בקרתי בחורשת הנופלים ביום הזיכרון האחרון כמו כול שנה כמעט וראיתי את המצבה שלך כאב לי לראות שמישהו עם שם משפחה כמו שלי נפל כמו שכואב לי על כול חללי ישראל אתה גיבור אנחנו תושבי קריית שמונה אוהבים אותך ומוכרים לך תודה הכיבוש הערבי לא ינצח כשיש נשמות טובות כמו שלך איתנו שה' ישמור עלייך באהבה שני נתראה בתחיית המתים בעזרת ה' השנה


נכתב ע"י עמליה בן עודד סטמקר בתאריך 13/04/2021 בשעה 16:42:06

אלי ז"ל הוא בן דוד של סבתא שלי חנה ז"ל.אמא שלי מרים שתבדל לחיים ארוכים סיפרה לנו על אלי. חשןב לזכור את הגיבורים שלנו שבזכותם אנחנו חיים במדינה הזו.לזכור ולא לשכוח. יהי זכרו ברוך.


זכרון אישי

השאירו זכרון אישי לבוחבוט אליהו (אלי) ז”ל