סמ"ר אזולאי אברהם ז"ל

מ.א 2144081
בן  20  בנופלו

בן  שושנה ועמרם
נולד ב: נהריה
בתאריך: ב' באלול תשי"ג  13/8/1953
התגייס ב: אוקטובר 1971
שרת ב: גדוד שפיפון

נפל ב: י"א בתשרי תשל"ד 7/10/1973

בקרב במלחמת יום הכיפורים בתעלת סואץ מקום קבורתו:  באר שבע חלקה: 3  שורה: 1  קבר: 10 
הניח אחריו: הורים ואחות

אברהם, בן שושנה ועמרם, נולד ביום ב' באלול תשי"ג (13.8.1953) בנהריה. הוא למד בבית-הספר היסודי "אחווה" וסיים את לימודיו בבית-הספר המקיף ג' בבאר שבע. מחנכו בבית-הספר התיכון מספר, כי אבי היה נער נבון ומוכשר אשר המעיט בערך עצמו. הוא שפע חיים ולבביות ואהב לעזור לחבריו שהתקשו בלימודים. הוא התעניין במיוחד בספרות, בשירה ובפוליטיקה. אבי היה בחור חסון, גבוה ונאה, חובב ספורט וטיולים. כל ימיו ביקש לרכוש ולהרבות דעת. הוא היה מלא מרץ ושפע שמחת-חיים אמיתית. יותר מכל התעניין בכל הקשור בתעופה ועד לגיוסו לצה"ל נהג להרכיב חלקי מטוסים, שכן מילדותו חלם להיות טייס "כשיהיה גדול". אברהם גויס לצה"ל במחצית אוקטובר 1971, נשלח לקורס טיס ועשה שם עשרה חודשים. לאחר שלא עמד באחד השלבים בקורס, הועבר לחיל התותחנים. לאחר שהשתלם בקורס תותחני-שדה ובקורס מפקדי-צוות, שבהם הצטיין כחייל אחראי ומסור, בקשו ממנו מפקדיו להישאר כמדריך בקורסים, אולם אבי ביקש לחזור ליחידתו. כמפקד דרש מפקודיו ביצוע מדויק של הוראותיו, אך למרות זאת התחבב מאוד על חייליו ועל חבריו ליחידה, אשר העריכו את יושרו ומסירותו. הם נהגו לומר כי "נדבקו מן המרץ שלו". אבי היה בן מסור להוריו, הרבה לבקר בביתו בתקופת השירות בצבא ואף שמר על קשר מכתבים הדוק עם בני משפחתו. מעולם לא התלונן על קשיים ולחבריו נהג לספר כי "מצא את מקומו" בצבא. בפרוץ מלחמת יום הכיפורים ירדו אנשי יחידתו לאזור תעלת סואץ. ביום י"א בתשרי תשל"ד (7.10.1973), בהיותו מפקד צוות תותחנים, נפגע בהתקפת מטוס מצרי בגזרה הצפונית של תעלת סואץ ונהרג. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בקיבוץ משמר הנגב. השאיר אחריו הורים ואחות. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל-ראשון. במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "בנכם אברהם שירת באמונה מלאה עד לרגעיו האחרונים. הוא היה חייל פעיל, אהוד על חבריו ונכון לעזור לכל". הוריו וחבריו הוציאו לאור חוברת לזכרו ובה סיפור חייו ודברי חברים על דמותו.
נכתב ע"י דוד בתאריך 03/05/2022 בשעה 14:11:05

אבי 50 שנה כמעט ,זוכר אותך כמו היום ,שירתנו יחד בסיני באימונים והכשרות ,וירדנו לתעלה לפני המלחמה ההיא ואתה היית תמיד אהוב חייל ומפקד איכותי וחרוץ אמיתי ואמיץ . היינו יחד עד שנפלת מירי מטוס מצרי שפגע בך ישר בלב ,לא סבלת אני מקווה


נכתב ע"י עייש שרלי בתאריך 01/05/2017 בשעה 12:47:01

אבי היה מפקד הצוות שלי בתומ״ת בעת שנהרג מהתקפת המטוסים המצרים הארוע לא מש מזיכרוני. יהיה זיכרו ברוך


נכתב ע"י ישראל אביטל בתאריך 29/04/2017 בשעה 08:58:29

שירתנו יחד במעוז בודפשט בתעלה. היה בחור מעולה שקט ישר ובלי פוזות. אהב את משפחתו ועירו באר שבע. אני יצאתי לקורס מכ"ים והוא נשאר במעוז הדרומי בגדוד 404. אחרי המלחמה ש מעתי בצער רב על נפילתו.


זכרון אישי

השאירו זכרון אישי לאזולאי אברהם ז”ל