“רוכב שמיים” התרסק בדרום רצועת עזה

מזל"ט מסוג "רוכב שמיים" שהופעל על ידי חיל התותחנים התרסק באזור דרום רצועת עזה עקב תקלה. בצה"ל מתחקרים את נסיבות האירוע. בחמאס הודיעו כי אספו את שרידי המזל"ט

עמיר רפפורט ואור הלר     2014/03/11 - 11:32:11

מזל”ט של צה”ל מסוג רוכב שמיים התרסק באזור דרום רצועת עזה עקב תקלה. בצה”ל מתחקרים את האירוע על מנת לברר מה אירע שהוביל להתרסקות. מדובר במזל”ט טקטי שמפעיל חיל התותחנים. החמאס הודיע כי אסף את שרידי המזל”ט שהתרסק.
זו לא הפעם הראשונה שמזל”ט מסוג כזה מתרסק בעזה. רק בחודש נובמבר האחרון אירעה תקרית דומה, כאשר ה”רוכב שמיים” התרסק בשטחי רצועת עזה.
מזל”ט מסוג “רוכב שמיים” הוא המזל”ט הקטן ביותר בשימוש בצה”ל, אשר נמצא בשימוש חיל התותחנים. הוא משמש לאיסוף מידע על ידי כוחות הקרקע. לפני מספר חודשים פורסם במגזין “ישראל דיפנס” כי בחיל התותחנים מתכננים להקים קריית מאמנים יעודית עבור יחידת “רוכב שמיים”. היחידה תכלול מאמנים להכשרת הלוחם הבודד וגם מאמני צוותים שיאפשרו הטסת כלים בצורה וירטואלית באמצעות סימולטורים. 
בנוסף קלטו לאחרונה מזל”ט מתקדם חדש. “רוכ”ש דור ב'” הוא מזל”ט שפותח באמצעות החטיבה הטכנולוגית ליבשה (חט”ל) ומחלקת אמל”ח בזרוע היבשה ומסופק על ידי חברת אלביט. הכלי נמצא כעת בתהליכי קליטה וניסוי ועתיד לספק יתרונות מבצעיים טכנולוגיים הכוללים גם שיפורים במצלמת המזל”ט. ביחידה שעברה לאחרונה מבסיס פלמחים למחנה רמון שם מוצב האגד אליו שייכת היחידה, מתכננים גידול במצבת כוח האדם גם בסדיר וגם במילואים