צה”ל מתכוון לשנות את שמו של חיל התותחנים

קצין תותחנים ראשי חשף בראיון לגל"צ את השינוי שצפוי כבר בשנה הקרובה - 2020. "היו הרבה התלבטויות בין שמירה על מורשת לבין התעדכנות וחדשנות", סיפר והוסיף כי יאפשרו לציבור ולוותיקי החיל להביע את דעתם

מערכת אתר צה''ל     2020/01/13 - 09:53:16

“נשנה את שמו של החיל”, כך חשף קצין תותחנים ראשי, תא”ל אבירם סלע, בראיון לתוכנית “פגישה אישית” בגלי צה”ל. “אני סבור שזה יקרה בשנת 2020. נדון בעניין הזה בתוך עצמנו וגם בחוץ. אני חושב שהגיעה העת”.

“זה אירוע מורכב ומאתגר”, המשיך תא”ל סלע והסביר: “מדובר בשם שמבטא מורשת משמעותית של יותר מ-70 שנה, ולכן היו הרבה התלבטויות בין שמירה על מורשת לבין התעדכנות וחדשנות”.

שם חדש, כאמור, עדיין אין, אבל לקתמ”ר יש כבר מספר קווים מנחים. “הייעוד שלנו הוא תקיפה, אנחנו עוסקים הרבה באש. כל תמהיל בין המילים האלה כנראה יתבטא בשם”, ציין תא”ל סלע והוסיף: “חשוב לנו לשמור על הייחודיות ולא להישמע כמו מערכים אחרים בתוך הצבא ומחוצה לו, שמכילים את המילים הללו”.

ואיך ייבחר בסופו של דבר השם החדש? “ניתן לציבור להביע את דעתו וגם לוותיקים שלנו. דנו כבר עם “מועצת החכמים” אצלנו. אנחנו מייחסים משקל משמעותי לוותיקי החיל ומפקדיו, ומשקל רב לניסיון המצטבר שלהם, ומעדכנים אותם בהתפתחויות בהרבה דברים שקשורים לאתוס ולמורשת. הממד של רלוונטיות וחדשנות ממש לא שמור רק למשרתי החיל ב-2020 – זה בדנ”א שלו משחר היווסדו”.