פרויקט התותח העתידי של צה”ל יוצא לדרך

משרד הביטחון וחברת אלביט מערכות יפתחו וייצרו את התומ"ת הבא של צה"ל – המתקדם מסוגו בעולם. מדובר באחת מתכניות ההצטיידות הגדולות והמורכבות בתולדות זרוע היבשה, שתתפרס על פני העשור הבא

מאת מערכת תמיד תותחן     2019/03/29 - 15:23:29

בהמשך לאישור ועדת השרים להצטיידות ובתום עבודת מטה ומו”מ ממושך, חתם מנכ”ל משרד הביטחון, אלוף (מיל’) אודי אדם, על העסקה עם חברת “אלביט מערכות” לפיתוח והצטיידות בתותחים מתנייעים מתקדמים, שיחליפו את מערך התותחים הקיים של צה”ל. מדובר באחת מתכניות ההצטיידות הגדולות והמורכבות בתולדות זרוע היבשה, שתתפרס על פני העשור הבא.
לצורך מימוש הפרויקט ולאור היקפו ומורכבותו, הקים משרד הביטחון “מטה תוכנית”, המשותף למפא”ת (המנהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) שאחראי על הפיתוח, מנהל הרכש (מנה”ר) ומשלחת משרד הביטחון בארה”ב, בשיתוף חיל התותחנים וזרוע היבשה בצה”ל. פיתוח התותח העתידי כבר החל ולאחר הדגמה ראשונית מוצלחת, שבה הוכחה יכולת טכנולוגית והנדסית למימוש הפרויקט, החל השלב הבא בפיתוח: ייצור אבות טיפוס והיערכות לתחילת ייצור סדרתי.
מערכת התותח הבא תהיה בעלת יכולת טעינה וכינון אוטומטיים למטרה. מערכת התותח בוחרת באופן אוטומטי, בהתאם למשימה, את סוג הפגז, את המטען ההודף ואת המרעום הדרושים, מובילה אותם לקנה ומכוננת את הקנה לפגיעה מיטבית במטרות. התותח החדש ישפר את אפקטיביות המערך הארטילרי של צה”ל, תוך צמצום מספר הלוחמים בכלי והורדה משמעותית בעלויות התחזוקה.
במסגרת החוזה, אלביט תפתח ותייצר תותחים מתניעים בהיקף רחב, תספק להם מערך אחזקה כוללת ל-20 שנים וברמת זמינות גבוהה מאוד בכל רגע נתון. החברה אף תקים מאמן (סימולטור) להדרכה ואימון של לוחמים.
התותח החדש יצטרף לשלל מערכים עתירי טכנולוגיה בחיל התותחנים, בהם יחידות הטילים, הרקטות, המכ”מים, כלי הטיס המופעלים מרחוק, ויחידות האיסוף והתקיפה. כל אלו יוצרים יחד מערכת אש יבשתית ייחודית וקטלנית לכל התרחישים והחזיתות.
 
הכתבה פורסמה לראשונה באתר ישראל דיפנס