מטען חבלה הופעל סמוך לגבול עם לבנון. כוח תותחנים השיב אש

מטען הופעל לעבר כוח צה"ל שנע על הגבול עם לבנון באזור הר דב. מיד אחרי האירוע ירה כוח של חיל התותחנים פגזי מיסוך עשן על מנת לסייע לכוח להיחלץ מהשטח. ממקורות זרים נמסר גם כי כוחות ארטילריה הפגיזו חורשות בחוות שבעא

מערכת תמיד תותחן     2014/03/16 - 10:44:16

מטען חבלה הופעל בסוף השבוע (שישי, 14 למרץ) לעבר כוח צה”ל שנע על הגבול עם לבנון באזור הר דב. שלושה חיילים נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים זיו בצפת, אולם קצין בצה”ל אמר כי הפינוי נועד לשלול פגיעות הדף, ובצה”ל מגדירים את התקרית ככזו שלא כללה נפגעים. מיד אחרי האירוע ירה כוח של חיל התותחנים פגזי מיסוך עשן על מנת לסייע לכוח להיחלץ מהשטח. בנוסף, נורו כמה פגזים גם לעבר הכפר כילא שבדרום לבנון.
התקרית אירעה כששיירת כלי רכב משוריינים מסוג “דוד” נסעה באזור נחל שיאון שבגזרת הר דב. הכוח, בפיקוד סגן מפקד מחלקה מגדוד שריון, עלה על מטען וכתוצאה מכך נפגע הרכב הממוגן. לאחר התקרית הגיב צה”ל בירי, בין היתר באמצעות טנקים המוצבים באזור, וכן בירי ארטילרי לעבר עמדת חיזבאללה.
ירי התגובה בוצע משני מוקדים: טנקים שמוצבים באזור מטולה פגעו במוצב תצפית של חיזבאללה בדרום לבנון, וכוחות תותחנים באזור התקרית ירו פגזים לאזורים שקרובים לגבול, כדי לבודד את אזור הירי. לא ידוע אם יש נפגעים. “יד חיזבאללה בדבר ויד חיזבאללה תיפגע”, הבהיר גורם צבאי. במקביל, פתח צה”ל במגעים עם כוחות יוניפי”ל בגזרה, שנמצאים בקשר עם נציגים בצד הלבנוני בניסיון למנוע הסלמה נוספת.
רשת “אל-מנאר” של חיזבאללה דיווחה כי בתגובה להפעלת המטען, הפגיז צה”ל מוצב בשטח לבנון ליד הכפר חלתא. אתרי חדשות נוספים המקורבים לחיזבאללה טענו כי צה”ל ירה בין חמישה לעשרה פגזים, ונמסר גם כי כוחות ארטילריה של צה”ל מפגיזים חורשות בחוות שבעא. סוכנות הידיעות הטורקית אנטוליה ציטטה גורם ביטחוני מקומי שטען כי לא ידוע על נפגעים מהירי לעבר עיירות לבנוניות באזור הגבול.
לא מזמן אירעה תקרית דומה בצפון רמת הגולן. כוח צה”ל זיהה מספר דמויות שלפי הצבא עמדו להניח מטען בסמוך לגדר הגבול עם סוריה. הכוח ירה לעבר הדמויות מספר פגזים, וכן ביצע ירי מנשק קל.