סרן יוגב ביטרן

מסו”ל בגדוד 611

גר בפתח תקווה, יוגב רצה וכיוון להגיע לגדוד 611, זאת מכיוון שחבר טוב שלו ששיחק איתו כדורגל המליץ לו להגיע. יוגב תחילה רצה להיות ספורטאי מצטיין אך ויתר על מנת להיות לוחם בגדוד 611.

יוגב התגייס במרץ 2013 לגדוד ושירת כמפקד במשמר הנגב ואף לקח חלק ב”צוק איתן”. לאחר מכן עבר קורס קצינים ושירת כקש”א בחטיבה 300, תפקידי פיקוד שונים בגדוד 611, סמסו”ל בגדוד, יצא ללימודים וכיום מפקד על סוללה מבצעית בגדוד 611.

“גדוד ‘עיטם’ 611 הינו גדוד ייחודי המבצע פעילות מבצעית בכל הגזרות ובכל ימות השנה. בפיקוד על סוללה בגדוד שכזה ישנו אתגר משמעותי וללא לוחמים ולוחמות מהטובים ביותר לא היינו מצליחים לעמוד במשימה. אין עוד

יחידה שבה אתה מציל חיי אדם לעיתים קרובות, זו תחושת סיפוק אדירה ואני גאה מאוד באנשים שלנו”.

סרן שלומי שור

מסו”ל א’ בגדוד 334

גר במגדל העמק, התגייס במרץ 2014 לחטיבת האש 282, בדרכו להיות מסו”ל עשה תפקידים שונים ביניהם קצין סיור בסוללה, מפקד פלגה במסלול, קצין אג”ם בגדוד 334, קצין סיוע בחטיבה המרחבית 474 וכיום מפקד סוללה מבצעית.

“מדובר בעוצמה כאשר מדובר על פיקוד על סוללה מבצעית בגדוד 334. היכולת של הגדוד מצד אחד להיות מדויקים ומהצד השני להיות קטלניים גורמת לו להיות הגדוד המיוחד בצה”ל בעיניי. תפקיד המסו”ל הינו תפקיד מאתגר המשלב – אנשים, משימה ותכנון יחדיו. אני שמח וגאה על ביצוע תפקיד מסו”ל ‘אריות’ בגדוד 334”.

סרו אביב עדיקה

מסו”ל א’ בגדוד 55, אגד 215

בן 24 מירושלים, התגייס בנובמבר 2014. תפקידי עבר: מפקד צוות בסוללה מבצעית, מפל”ג במסלול ההכשרה, מפל”ג בסוללה מבצעית, סמסו”ל בסוללה מבצעית, מסו”ל בא”ח, מסו”ל מבצעית.

“להיות מסו”ל זה קודם כל לפקד על אנשים. להבין שהמשאב האנושי הוא היקר ביותר שיש לנו כצבא ומכאן שהטיפול בו חייב להיות ללא פשרות. להיות מסו”ל זה להבין שאנשים זה הכול. זה לאכול פחות, לישון פחות ולדאוג יותר, אבל בסוף היום להרגיש סיפוק מהצלחה שחווית ומהישג שקטפת. זה לחשוב על הסוללה גם בבית, זה לעבוד בשעות לא שעות ולהיות במקומות שלא חשבת שתגיע אליהם. זה להתרגש כשחייל חדש מצטרף לסוללה, ועוד יותר להתרגש כשהוא משתחרר”.

סרן א’

מסו”ל ביחידת רוכב שמיים

“שוב חוזר הביתה עייף אחרי שבוע עמוס. מכין את המדים החדשים, מכניס את הדרגות והחגורה, והולך לנוח. פתאום הטלפון האדום מצלצל: ‘יש התחממות בגזרה, עליך להקפיץ שלושה צוותים’. תוך חמש דקות אני ברכב, בדרך לדרום. שוב התחממות והסלמה.

“להיות מ”פ ברוכב שמיים זה לפקד על מספר צוותים של לוחמים מוכשרים, עליהם מפקדים המפק”צים, מפקדי הצוותים, חוד החנית של קציני היבשה. שירות מסוג זה הוא ייחודי ומחייב את מפקדי הצוותים והלוחמים להיות עצמאיים ולפעול מתוך שיקול דעת, אחריות, מקצועיות ודיוק רב.

“להיות מ”פ ברוכב שמיים זה להיות שותף לרגעים הכי מיוחדים, לפעילויות הכי מסווגות, עם הכוחות המיוחדים והמבצעים המודיעיניים אליהם צוותי הפלוגה חוברים. בין לבין, אני מצליח לעבור בין הצוותים ולחנוך אותם, לשבת על פק”ל קפה בשקיעה ואפילו לרוץ יחד.

“להיות מ”פ ברוכ”ש זה לחלום על הפלוגה בלילה, להיות מוטרד מנקודות שטרם נפתרו, להיות זמין 24/7, להיות בטוח באנשיי ולדעת שנוכל לעמוד בכל משימה אליה נידרש, בכל מקום ובכל זמן”.