אתמול (ג׳), 5 במאי 2020, התקיים יום העמקה אופרטיבי ב״עוצבת התקומה״ (חטיבת האש 213) בראשות מפקד החטיבה, אל״ם שגיא פינק ובהשתתפות מג״דים ומ״פים במילואים.

 

היום, שנערך בהתאם להנחיות משרד הבריאות בצל נגיף ״קורונה״, עסק במבצוע האגד הארטילרי ובהסבתו לחטיבת אש בעלת יכולות סיוע ותקיפה רובוסטיות כחלק ממהלומות טקטיות אוגדתיות.

 

מטרה נוספת של היום היא הבטחת כשירות הלוחמים תוך הסתכלות רחבה על מגוון תחומים כמו לוגיסטיקה, תקשוב, מודיעין ועוד. ״החטיבה תמשיך לשמר את יכולותיה בין אם בקורסים יעודיים או באימוני מפקדי סוללות״, אומר מפקד החטיבה, אל״ם שגיא פינק, ״ההסתכלות קדימה משמעותית – ביום זה אנו מחברים את המפקדים לתוכניות האופרטיביות ומתכננים את המשך הפעילות שלנו״.

 

״גם בתקופה כזו, המציבה בפנינו אתגרים שונים, שלא פגשנו עד היום, אנו דואגים למוכנות החטיבה בשגרה ובחירום״, מוסיף אל״ם פינק. ״שום דבר לא יעצור אותנו. ידענו לשמור על רמת כשירות מצוינת גם לפני הקורונה ונמשיך להתכונן ברמה גבוהה לכל שנידרש״.

 

״עוצבת התקומה״, הוקמה בשנת 1970 כאגד הארטילרי של ״עוצבת המפץ״, אוגדת המילואים המשוריינת של פיקוד הצפון. האגד לחם במלחמת ששת הימים בקרב אום-כתף, מלחמת יום הכיפורים בקרבות הבלימה ברמת הגולן ומלחמת לבנון השנייה תפס כוננות מול צבא סוריה.